Najměte si mně

Matt Cutts o spřízněných a souvisejících webech

 

“Jak Google pozná sesterské domény? Příkladem je vazba mezi ebay.co.uk a ebay.com? Jsou linky z jedné domény na druhou brány jako placené a nepřirozené?"

 

Jak Matt Cuts informoval, v případě vícejazyčných stránek pro více oblastí, Google doporučuje implementovat na vaše webové stránky meta značku hreflang, která robotu řekne, že se jedná stejné weby v různých jazycích.

Správné použití této značky je následující:

  1. Do HTML hlavičky vložíte prvek link odkazující na další jazykové mutace vašeho webu, např.:
     
  2. Do záhlaví HTTP protokolu v případě jiných než HTML dokumentů vložte příkaz link:
    Link: ; rel="alternate"; hreflang="es"
  3. Můžete využít rovněž soubor Sitemap (mapu webu).

Vhodné je také využít odkazů na 3 - 5 jazykových mutací spolu s odkazem na globální web, což rovněž usnadní identifikaci sesterských webů v různých jazycích.

V závěru vša zazněla asi ta nejzásadnější informace:

Máte-li více stránek, které se zaměřují na stejný jazyk a zemi a které vznikly s jediným cílem oslovit jediný segment trhu, poté Matt Cuts doporučuje postupovat velmi opatrně, nejlépe weby nepropojovat odkazy vůbec. Můžete totiž napáchat více škody než užitku, pokud jdde o SEO.

[Originální video: http://www.youtube.com/watch?v=EcSsMbFSGyc]