SEO strategie potřeba nebo nutnost?
Pokud to myslíte s vlastním webem opravdu vážně, potom byste určitě neměli zapomínat či ignorovat internetové vyhledávače. Ty totiž převážně tvoří, anebo by měly tvořit, většinu návštěvnosti vašeho webu. Možná jste již slyšeli o SEO - optimalizaci pro vyhledávače. Pokud ano, potom asi tušíte, a zcela správně, že SEO optimalizace není jednorázová záležitost, ale je to nekonečná práce s vaším webem.
Pokud vás to neodradilo a chcete opravdu maximalizovat vaši organickou návštěvnost, tedy návštěvnost z neplaceného vyhledávání, potom byste měli mít připraven akční plán, abyste věděli, jaké kroky každý den, týden, měsíc provádět, koho oslovit, koho pověřit či ideálně zaúkolovat. Prostě mít přesně naplánovány jednotlivé kroky optimalizace webu.
Co by tedy SEO strategie měla obsahovat?
- Přehled cílů, které chcete dosáhnout
- KPI parametry (důležité, klíčové parametry - metriky), které chcete pravidelně sledovat, které jsou pro vás opravdu důležité.
- Co pravidelně kontrolovat,
- Co pravidelně publikovat. A kde?
- Kdo je vaše konkurence. Co dělá dobře? Co dělá špatně?
- Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?
- Jaké jsou vaše hrozby a příležitosti?
- Kde vás tlačí bota, co chcete zlepšit?
- Kde chcete být více vidět?
- Chcete podporovat vaši značku? Jak? Kde?
……
Takto bychom mohli pokračovat a pokračovat. Důležité je vědět co chcete, kam se posunout. Máte-li v tomto jasno, potom je další nastavení SEO strategie velmi jednoduché.
Pokud jasno nemáte, můžeme společně vaše cíle nastavit.