Matt Cutts o spřízněných a souvisejících webech
“Jak Google pozná sesterské domény? Příkladem je vazba mezi ebay.co.uk a ebay.com? Jsou linky z jedné domény na druhou brány jako placené a nepřirozené?"
Jak Matt Cuts informoval, v případě vícejazyčných stránek pro více oblastí, Google doporučuje implementovat na vaše webové stránky meta značku hreflang, která robotu řekne, že se jedná stejné weby v různých jazycích.
Správné použití této značky je následující:
- Do HTML hlavičky vložíte prvek link odkazující na další jazykové mutace vašeho webu, např.:
- Do záhlaví HTTP protokolu v případě jiných než HTML dokumentů vložte příkaz link:
Link: ; rel="alternate"; hreflang="es"
- Můžete využít rovněž soubor Sitemap (mapu webu).
Vhodné je také využít odkazů na 3 - 5 jazykových mutací spolu s odkazem na globální web, což rovněž usnadní identifikaci sesterských webů v různých jazycích.
V závěru vša zazněla asi ta nejzásadnější informace:
Máte-li více stránek, které se zaměřují na stejný jazyk a zemi a které vznikly s jediným cílem oslovit jediný segment trhu, poté Matt Cuts doporučuje postupovat velmi opatrně, nejlépe weby nepropojovat odkazy vůbec. Můžete totiž napáchat více škody než užitku, pokud jdde o SEO.
[Originální video: http://www.youtube.com/watch?v=EcSsMbFSGyc]